.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۲ رقمی شدن فوتی‌های کرونایی در مازندران/رعایت پروتکل‌ها به زیر ۵۰ درصد رسید
در شبانه‌روز گذشته با بستری شدن تعداد ۱۷۷ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به یک‌هزار و ۲۸ نفر رسید که از این تعداد ۲۳۵ نفر بدحال هستند.

به گزارش شمال نیوز،  در حالی‌که مازندران حدود چهار ماه تقریبا آرام و با ثبات کرونایی را پشت‌سر گذاشت و با رنگ‌ آبی کرونایی وارد یازدهمین ماه سال شد، حالا با گذشت ۲۵ روز از بهمن ماه تعداد مرگ‌های کرونایی این استان از دو ماه گذشته بیشتر شده و بسیاری از شهرهای این استان به رنگ قرمز درآمده است.

طبق  آخرین اطلاع‌رسانی رنگ بندی کرونایی، شهرستان‌های میاندورود و سیمرغ همچنان در وضعیت زرد، ۱۷ شهرستان در وضعیت قرمز و ۳ شهرستان سوادکوه شمالی، محمودآباد و چالوس در وضعیت نارنجی قرار دارند؛ اما امیکرون در سایر شاخص‌های آماری کرونا در مازندران مانند سرعت افزایش تعداد مجموع بستری‌شدگان، تعداد بیماران بدحال و میزان مراجعات سرپایی روزانه نیز به سرعت پیشروی می‌کند.

طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۴۱ بیمار مشکوک به کرونا در سطح استان، براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند.

 طی این مدت تعداد ۱۰۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 هم اکنون ۷۹۲ بیمار بعلت کرونا در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۰۳ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

در دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در  حال حاضر ۲۳۶
بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ بیمار جدید بستری و ۱۴ بیمار هم  ترخیص شدند.

همچنین ۳۲ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

براین اساس طی شبانه‌روز گذشته با بستری شدن تعداد ۱۷۷ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به یک‌هزار و ۲۸ نفر رسید که از این تعداد ۲۳۵  نفر بدحال هستند.

براساس گزارش‌ها تعداد فوتی‌های امروز در مازندران به ۱۱ تن رسیده است.

* رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مازندران به زیر ۵۰ درصد رسید

سیمین بابایی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با هشدار اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در مازندران به زیر ۵۰ درصد رسیده است، گفت: تجربه ۲ساله ما نشان داده هرچقدر جمعیت بیشتر باشد میزان ابتلا بالا می رود ، در مدارس نیز این تجمع‌ها سبب شیوع گسترده امیکرون خواهد شد.

️وی افزود: از ابتدای پاندومی کرونا تاکنون ۳۵۰۵۰۰نفر مبتلا داشتیم که از این تعداد ۱۱۶هزار و ۵۹۹نفر به واسطه این ویروس در بیمارستان‌های مازندران بستری شدند که تعداد ۵هزار پ و۹۴۷نفر از این آمار زیر ۱۲سال هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در این پیک سویه غالب امیکرون است، یادآورشد: واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا حد زیادی می‌تواند از شیوع  گسترده این سویه جلوگیری کند.

بابایی درباره آمار واکسن‌های تزریقی در استان نیز خاطرنشان کرد: کل واکسن تزریقی مجموع دز اول و دوم ۵ میلیون ۵۴۲هزار و ۴۰۸ دز بوده که حدود ۹۷ درصد از افراد بالای ۱۲سال دز اول را دریافت کرده و ۹۱,۵ درصد ۲دز و ۴۸.۵درصد از افراد بالای ۱۸ سال نیز دز سوم  را تزریق  کرده‌اند.

وی در مورد اینکه چند درصد افراد واکسن نزده‌اند، افزود: کودکان زیر ۱۲سال هنوز واکسینه نشده‌اند اما سنین بین ۲۰تا ۴۰سال نیز درصد زیادی از واکسینه نشده‌های ما هستند؛ هرچند باید گفت ۹۶درصد از افراد بالای ۶۰سال استان واکسن‌های خود را تزریق کرده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد تاثیر واکسیناسیون در روند کاهشی کرونا گفت: براساس آمار، در پیک ششم بیشتر کودکان که واکسینه نشده اند درگیر بیماری امیکرون شدند ولی افراد بالای ۱۲سالی که هر ۳دز را دریافت کرده‌اند یا به بیماری مبتلا نشده‌اند یا بیماری آنها بسیار خفیف بوده است.

بابایی با بیان اینکه متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مازندران به زیر ۵۰درصد رسیده است، تصریح کرد: اگر همین روند ادامه یابد در روزهای سال جدید با محدودیت‌های کرونایی روبرو خواهیم شد اما برآورد ما این است که تا نزدیک عیداز پیک امیکرون خارج شویم و شهرهای قرمز به سمت رنگ زرد برود.

وی در مورد بازگشایی مدارس و افزایش بیماری امیکرون نیز اظهار کرد: تجربه دو ساله ما نشان داده هرچقدر جمعیت بیشتر باشد، میزان ابتلا بالا می‌رود ، در مدارس نیز این تجمع‌ها سبب شیوع گسترده امیکرون خواهد شد./فارس

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.